Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności . Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Akceptuję

Pomoc dla ucznia


Wymagania techniczne

Jakie warunki techniczne musi spełniać mój komputer lub urządzenie mobilne, abym mógł korzystać z serwisu Edu-forma?

Edu-forma działa z poziomu przeglądarki internetowej i wykorzystuje technologię HTML5 obsługiwaną przez wszystkie popularne przeglądarki (Chrome, Edge, Firefox, Safari). Do przeprowadzenia zajęć potrzebny będzie zestaw słuchawkowy (mikrofon+słuchawki) podłączane przez USB oraz kamera – wbudowana lub zewnętrzna. Prosimy upewnić się, że oba wymienione urządzenia działają sprawnie.

Jakie warunki musi spełniać moje połączenie internetowe, abym mógł korzystać z serwisu Edu-forma?

Musisz dysponować stabilnym połączeniem internetowym o prędkości wysyłania 0,5 Mb/s lub większej i prędkości pobierania 2 Mb/s lub większej. Maksymalny czas reakcji (PING) powinien być mniejszy niż 35 ms.

Gdzie mogę sprawdzić, czy mój komputer lub urządzenie mobilne spełnia warunki techniczne korzystania z serwisu Edu-forma?

Przy każdym logowaniu na konto serwis Edu-forma weryfikuje, czy posiadasz aktualną wersję przeglądarki; jeśli tak nie jest, wyświetlana jest instrukcja, jak dalej postąpić.

Gdzie mogę sprawdzić, czy moje połączenie internetowe spełnia warunki techniczne korzystania z serwisu Edu-forma?

Aby sprawdzić parametry Twojego połączenia internetowego, możesz skorzystać z dowolnego dostępnego w sieci portalu oferującego test prędkości połączenia internetowego.

Czy potrzebne jest dodatkowe oprogramowanie, by korzystać z serwisu Edu-forma?

Nie, wszystko odbywa się bez instalacji dodatkowego oprogramowania lub dodatków (plug-inów) do przeglądarki.


Zagadnienia ogólne

Czy założenie konta w serwisie Edu-forma wymaga pełnoletności?

Nie, jednak Ty lub Twój opiekun prawny musicie dysponować rachunkiem bankowym wymaganym do dokonywania opłat.

Czy muszę podać pełne dane (w tym imię i nazwisko) przy rejestracji konta w serwisie Edu-forma?

Nie jest to konieczne, ale zachęcamy do podawania pełnych danych. W celu realizowania zobowiązań opisanych w Regulaminie i Polityce prywatności w systemie zostaną zapisane dane potrzebne do zarządzania serwisem.

Czy wypełnienie ankiety oceniającej nauczyciela po odbytej lekcji jest obowiązkowe?

Nie jest to konieczne, ale Twoja ocena pomaga wyróżnić najlepszych nauczycieli - dzięki temu inni użytkownicy zyskują informacje przydatne do wybrania odpowiedniego wykładowcy.

Czy mogę nagrać na własny użytek lekcję?

Tak, wybierając właściwą opcję Nagraj w prawym panelu interaktywnej tablicy. Nagranie będzie przechowywane w serwisie Edu-forma przez 48 godzin; w tym czasie możesz je ściągnąć na swój komputer.

Czy pomoce naukowe wgrane w czasie zajęć są przechowywane w archiwum serwisu Edu-forma?

Tak, masz do nich nieograniczony dostęp w zakładce Moje pliki.

Czy dostęp do archiwum jest płatny?

Nie, dostęp wgranych i współdzielonych plików jest nieodpłatny i możesz z niego korzystać po zalogowaniu do serwisu Edu-forma.


Płatności i rozliczenia

Czy opłata pobierana przez serwis Edu-forma zależy od kosztu lekcji?

Tak, serwis pobiera stałą opłatę od należności przekazywanej na konto nauczyciela w wysokości 7,5%.

Czy muszę posiadać konto bankowe aby korzystać z serwisu Edu-forma?

Tak, wszystkie transakcje odbywają się za pośrednictwem portalu do obsługi płatności PayU. Opłaty za zarezerwowane lekcje oraz zwroty za zajęcia odwołane są powiązane z Twoim rachunkiem bankowym.

Kiedy należy dokonać płatności za zarezerwowane lekcje w serwisie Edu-forma?

Opłata za wybrane lekcje wymagana jest w chwili ich rezerwacji.

Czy mogę otrzymać fakturę VAT za opłacone zajęcia w serwisie Edu-forma?

Oczywiście, musisz tylko uzupełnić właściwe dane w Moim koncie.

Czy możliwy jest zwrot pieniędzy za lekcje, które się nie odbyły z winy nauczyciela?

Oczywiście, jeśli nauczyciel nie przystąpił do lekcji lub kłopoty techniczne uniemożliwiły jej przeprowadzenie z winy nauczyciela, całość należności zostaje zwrócona.

Czy możliwy jest zwrot pieniędzy za lekcje, które się nie odbyły z winy ucznia?

Tak, jeśli uczeń odstąpi od zajęć przed ich rozpoczęciem.


Reklamacje i zgłaszanie błędów

Co zrobić, gdy opis kwalifikacji nauczyciela jest niezgodny z prawdą?

Po skończonej lekcji serwis poprosi Cię o ocenę nauczyciela; jeśli uważasz, że jego wiedza nie odpowiada opisowi podanemu w profilu, napisz to – inni użytkownicy będą mogli skorzystać z Twojego doświadczenia.

Co zrobić, gdy opis zajęć jest niezgodny z ich przebiegiem?

Możesz albo umieścić odpowiednią uwagę w ocenie odbytej lekcji, albo przerwać zajęcia i zgłosić reklamację. Jeśli zgłosisz reklamację w trakcie zajęć (w zakładce Moje konto) z Twojej opłaty zostanie potrącona proporcjonalna do odbytego czasu zajęć należność.

Co zrobić, gdy udzielający lekcji przystąpi do zajęć nieprzygotowany lub niedysponowany?

Należy wtedy przerwać zajęcia (w zakładce Moje konto) – należność za zajęcia zostanie zwrócona (proporcjonalnie do odbytego czasu zajęć); następnie prosimy o zgłoszenie zdarzenia zespołowi Edu-formy za pośrednictwem formularza w zakładce Kontakt.

Gdzie mogę zgłosić błąd w serwisie Edu-forma?

Możesz skorzystać z formularza na stronie Kontakt; pamiętaj, by w temacie wiadomości zawrzeć informację o błędzie – dzięki temu szybciej trafi do właściwego działu, który zajmie się Twoją sprawą. Możesz także zgłosić błąd telefonicznie na podane w tej samej zakładce numery właściwych działów.


Bezpieczeństwo danych

Czy mogę mieć pewność, że moje dane przekazane do serwisu Edu-forma będą należycie chronione?

Dokładamy starań, by udostępnione nam dane objęte były należytą ochroną. Zabezpieczenia opisane w Regulaminie i Polityce prywatności uzupełnione są rozwiązaniami z zakresu bezpieczeństwa danych zgodnymi z prawem RP oraz normami Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Czy mogę mieć pewność, że udzielający lekcji są tymi, za kogo się podają?

W trakcie rejestracji konta nauczyciela odbywa się parowanie z rachunkiem bankowym – w ten sposób potwierdzana jest tożsamość nauczyciela.

Czy lekcje w serwisie Edu-forma są nagrywane lub w jakiś inny sposób utrwalane?

Nie, serwis Edu-forma nie nagrywa ani nie utrwala Twoich zajęć z nauczycielem.

Czy mogę korzystać z serwisu Edu-forma jednocześnie (z jednego konta) jako udzielający i pobierający lekcje?

Nie, konieczne jest zarejestrowanie dwóch osobnych kont (dla tego samego adresu mailowego), tj. konta ucznia i konta nauczyciela.

Czy możliwe jest usunięcie konta w serwisie Edu-forma przez jego właściciela?

Oczywiście, każdy użytkownik może usunąć swoje konto – wystarczy w ustawieniach Mojego konta wybrać właściwą zakładkę.


Odwoływanie i zmiana terminu zajęć

Czy można zmienić termin zarezerwowanych lekcji?

Oczywiście, można albo uzgodnić z nauczycielem przełożenie zajęć na inny termin, albo zrezygnować z zajęć, otrzymać zwrot opłaty i kupić inną lekcję.

Co zrobić, gdy zajęcia nie mogą się odbyć z przyczyn technicznych niezależnych od udzielającego i pobierającego lekcje?

Jeśli obie strony wyrażą na to zgodę, zajęcia można przełożyć na inny termin; jeśli strony nie mogą uzgodnić dogodnego terminu, lekcja jest odwołana a należność zwrócona.

Jeśli nie znalazłeś tu odpowiedzi na Twoje pytanie, prosimy o skorzystanie z formularza w zakładce Kontakt.